Kobieta

Dzisiaj jest 15.11.2018. Imieniny: Alberta, Leopolda, Odalii

Skórzana naszywka na tyle dżinsów. Czy do czegoś służy?

 

 

Podobno każdy najmniejszy detal naszych dżinsów ma jakiś ukryty przez projektantów cel. Wcześniej nikt by nawet nie pomyślał o różnych zastosowaniach małych kieszonek czy srebrnych guzików. Czy swoją funkcję ma także łatka z tyłu dżinsów? Wykonywana jest na różne sposoby – w zależności od projektantów firm odzieżowych. Wyjaśniamy po co właściwie jest umieszczana.  

 

Dotąd wielu z nas myślało, że mała kieszonka wewnątrz „zwykłej” kieszeni naszych spodni dżinsowych jest do niczego niepotrzebna. Jednak projektanci wyjaśniali, że już w XIX wieku, kiedy to dżinsy zostały stworzone po raz pierwszy przez Leviego Straussa, miała ona jedno zastosowanie – przechowywać zegarki kieszonkowe.

 

 

Początkowo ten rodzaj spodni miał być dedykowany farmerom, kowbojom i górnikom, a więc miały być funkcjonalne pod każdym względem. Nie tylko sposób ich zabarwiania pozostał niezmieniony do dzisiaj. Dotyczy to również kieszonek, srebrnych guzików wzmacniających szycie oraz naszywek na tyle, które w USA, kolebce dżinsów nazywa się „jacrons”.

 

Dawno temu te małe naszywki były wykonane ze skóry i miały wytłoczone logo producenta dżinsów. Ale teraz, marki najczęściej używają łatek ze skóry ekologicznej wykonanych z…papieru.

 

Jak się okazuje „jacrons” tak naprawdę nie mają kokretnego celu, poza możliwością rozpoznania marki. Ponieważ większość dżinsów wygląda prawie tak samo, firmy wykorzystują ich tył jako billboard, aby pomóc potencjalnym kupującym zidentyfikować markę.

 

Levi's była pierwszą marką, która to zrobiła, dodając skórzaną naszywkę do nitowanego kombinezonu z dżinsu już w 1873 roku. Historyk pracujący dla firmy powiedział portalowi Seventeen.com, że łatka została dodana tylko dlatego, aby zapobiec przypadkowemu kupowaniu fałszywych jeansów przez klientów.

"Na podstawie skórzanej naszywki klienci mogli natychmiast stwierdzić, czy dżinsy były autentycznym kombinezonem Leviego o wysokiej jakości, jakiej oczekiwali. Nawet ci, którzy byli analfabetami lub mówili w obcym języku, rozpoznawali produkty Leviego ze słynnego znaku handlowego dwóch koni” - skomentował badacz.

Naszywka jest po protstu dowosem na brand konkretniej marki, którego podrobić się nie da.

 

 

ZOBACZ TAKŻE

 

  • Depresja - choroba cywilizacyjna Depresja - choroba cywilizacyjna
    Depresja to choroba, która w XXI wieku jest uważana za chorobę cywilizacyjną. Nie zdajemy sobie sprawy ile osób codziennie musi się z nią zmagać. Niestety przeciętny [...]
  • Na wiosnę odśwież swój stół! Na wiosnę odśwież swój stół!
          Za pasem Święta Wielkanocne. Nie wiem jak Tobie mnie przychodzą różne pomysły na wiosenne dekoracje otoczenie w którym przebywam. Od zielonej rzeżuchy, [...]
  • Serce jak dzwon Serce jak dzwon
          Serce to najsilniejszy mięsień w naszym organizmie – mogłoby wypompować krew nawet na dziewięć metrów w górę! Taka ogromna moc jest niezbędna, by [...]
  • Romantyzm w XXIw. Romantyzm w XXIw.
    Czy w naszych czasach nadal istnieje coś takiego jak romantyzm? Czy mężczyźni wciąż potrafią być romantyczni, sentymentalni i uczuciowi? Czy drogie Panie lubicie taki typ faceta? Mnie [...]
DODAJ KOMENTARZ
* Zaloguj się jako Redaktor, a Twój komentarz pojawi się od razu po dodaniu!

Dozwolone znaki: A-Za-z0-9-_
Maximum 255 znaków.

np. jan_kowalski24@poczta.pl
Twój adres nie będzie publikowany.

Dozwolone wszystkie znaki.
Minimum 5 znaków.

for BOT we speak NO!

Przepisz odpowiedź z
powyższego obrazka.

ANKIETA

Czy jesteś zadowolona ze swojej pracy?

Sennik! Sprawdź znaczenie swojego snu

Polecamy także:
Życzenia na Wielkanoc 2014
X PRZECZYTAJ O TYM
Depresja - choroba cywilizacyjna
 
Depresja to choroba, która w XXI wieku jest uważana za chorobę cywilizacyjną. Nie zdajemy sobie sprawy ile osób codziennie musi się z nią zmagać. Niestety przeciętny [...] czytaj więcej »