Kobieta

Dzisiaj jest 14.04.2021. Imieniny: Bereniki, Waleriana, Jadwigi

Analiza: Jak pandemia zmieni Black Friday?

Z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystać ma aż 74% Polaków. Dla wielu 27 listopada istotne będzie wsparcie lokalnych biznesów. Czy uda się pobić zeszłoroczne rekordy pomimo ograniczenia działalności galerii handlowych? Sprawdził to AleRabat.com.

 

Choć Black Friday wywodzi się z amerykańskiej tradycji, atrakcyjne promocje w ten dzień oferują sklepy na całym świecie. W związku z pandemią koronawirusa, tegoroczna edycja festiwalu wyprzedaży będzie inna niż poprzednie. Jak będzie wyglądać? Przeanalizował to serwis z kodami rabatowymi AleRabat.com. Raport „Black Friday w dobie pandemii” bazuje na polskich i zagranicznych danych oraz wypowiedziach ekspertów ze świata marketingu i e-commerce.

Największe wyzwanie przed e-sklepami

O ile Amerykanie najczęściej polują w Black Friday na niepowtarzalne okazje w sklepach stacjonarnych, o tyle w innych krajach królują zniżki w Internecie. W Polsce również największe zainteresowanie tym świętem wykazują osoby kupujące online. Każda kolejna jego edycja poprawia rekordy sprzedaży, notowane przez polską branżę e-commerce.

Zgodnie z danymi „Rzeczpospolitej”, w zeszłym roku zakupy w Czarny Piątek planowało 68% Polaków. Jak podaje Deloitte, w 2020 roku jest to 74% rodaków. Istnieje więc szansa, że 27 listopada wydamy jeszcze więcej niż w poprzednich latach. Według danych KIR, w ubiegłoroczny Black Friday uszczuplaliśmy swoje portfele średnio o 225 zł. Jak będzie w tym roku? Zdaniem ekspertów, jest to spora niewiadoma. Z jednej strony trudno ocenić popyt i nastroje konsumentów w tak niepewnej sytuacji gospodarczej. Z drugiej, atrakcyjne rabaty pomagają oszczędzić na rzeczach, z których zakupem wiele osób się wstrzymuje. Jedno jest pewne – olbrzymim wyzwaniem będzie przygotowanie sprawnej logistyki i infrastruktury przez sklepy.

Handel przenosi się do sieci

Pandemia przyspieszyła rozkwit branży e-commerce. Jak podaje Senuto, od marca do października powstało 7691 nowych sklepów internetowych. Tym samym cały rynek urósł aż o 15%. Równocześnie wzrosła liczba Polaków kupujących online. Zgodnie z danymi Zymetrii, zakupy w sieci robi już 87% internautów – to o 11 p.p. więcej niż jeszcze rok temu. Choć znaczenie kanałów online rosło w ostatnich latach, zagrożenie epidemiologiczne znacznie przyspieszyło ten proces. Wiele polskich firm zmieniło model biznesowy, a sporo klientów – nawyki zakupowe. Pierwszym dużym testem nabytej przez nich wiedzy i umiejętności może być tegoroczny Black Friday.

Zyskają lokalne biznesy?

27 listopada wielu Polaków może wesprzeć działalność lokalnych biznesów. Z raportu Open Research wynika, że w rzeczywistości zdominowanej przez pandemię COVID-19 patriotyzm konsumencki jest istotny dla aż 90% badanych. Aby uniknąć problemów logistycznych, wiele firm rozciągnie wyprzedaże na cały tydzień lub nawet miesiąc, dzięki czemu klientom łatwiej będzie rozłożyć wydatki na dłuższy okres. Jeśli utrzyma się tendencja z poprzednich lat, Polacy będą najbardziej zainteresowani przecenioną odzieżą, obuwiem i bielizną. Atrakcyjne okażą się także zniżki na sprzęt AGD i RTV.

Kto wyda najwięcej?

W Polsce łowcami promocji są częściej kobiety – zarówno w Black Friday, jak i w następujący po nim Cyber Monday. Zgodnie z raportem PMR Market Experts, z akcji rabatowych najchętniej korzystają mieszkanki dużych miast (ponad 500 tys. ludności), znajdujące się przed 34. rokiem życia. Podobnie może być i w tym roku.

Czy Polacy zaszaleją na wyprzedażach z okazji Black Friday, bijąc zeszłoroczne rekordy? Czy przedsiębiorcom uda się tym samym nadrobić straty, wynikające z obniżonego popytu w minionych, trudnych miesiącach? Odpowiedzi na te pytania poznamy już w ostatni piątek listopada.

 

Pełny raport AleRabat.com dostępny jest pod linkiem: https://alerabat.com/black-friday/raporty

ZOBACZ TAKŻE

 

  • Romantyzm w XXIw. Romantyzm w XXIw.
    Czy w naszych czasach nadal istnieje coś takiego jak romantyzm? Czy mężczyźni wciąż potrafią być romantyczni, sentymentalni i uczuciowi? Czy drogie Panie lubicie taki typ faceta? Mnie [...]
  • Mieszkanie czy dom? Mieszkanie czy dom?
       Jeśli nie macie zbyt wiele czasu, zdecydujcie się na mieszkanie. Dom będzie dla was jedynie utrapieniem i źródłem męczarni.      Być może [...]
  • Jak straszny może być nałóg drugiej osoby... Jak straszny może być nałóg drugiej osoby...
    Problem z nałogiem alkoholowym nie jest nam obcy w XXI wieku, jak straszny może się okazać ten nałóg? Sami przeczytajcie.   Na początku wszystko było idealne. Tata był [...]
  • Wady i zalety mieszkań z rynku pierwotnego Wady i zalety mieszkań z rynku pierwotnego
       Zakup mieszkania wiąże się z wieloma problemami. Jednym z nich jest powstający u każdego nabywcy dylemat: czy lepiej kupić mieszkanie z rynku pierwotnego czy też [...]
DODAJ KOMENTARZ
* Zaloguj się jako Redaktor, a Twój komentarz pojawi się od razu po dodaniu!

Dozwolone znaki: A-Za-z0-9-_
Maximum 255 znaków.

np. jan_kowalski24@poczta.pl
Twój adres nie będzie publikowany.

Dozwolone wszystkie znaki.
Minimum 5 znaków.

for BOT we speak NO!

Przepisz odpowiedź z
powyższego obrazka.

ANKIETA

Czy jesteś zadowolona ze swojej pracy?

Sennik! Sprawdź znaczenie swojego snu

Polecamy także:
    lokalizacja wycieków warszawa

    Osuszanie Warszawa — Skutecznie i Szybko Zadzwoń Tel 799 978 679 Warszawa i okolice Optimal-osuszanie.pl

    optimal-osuszanie.pl

Życzenia na Wielkanoc 2014
X PRZECZYTAJ O TYM
Romantyzm w XXIw.
 
Czy w naszych czasach nadal istnieje coś takiego jak romantyzm? Czy mężczyźni wciąż potrafią być romantyczni, sentymentalni i uczuciowi? Czy drogie Panie lubicie taki typ faceta? Mnie [...] czytaj więcej »