Strona główna » Dresscode w pracy

Dresscode w pracy

przez PewnaPani
0 komentarz

W niektórych instytucjach czy firmach obowiązują pewne reguły dotyczące stroju, jego właściwego doboru w zależności od charakteru pracy i pory roku. Te zasady często określane są angielskim terminem dresscode. Co zawiera się w tym kodeksie i jaki strój nosić by dobrze wyglądać, wyróżniać się, a przy tym nie mieć problemów z przełożonymi?

Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w naszym artykule.

Pokaż mi, co nosisz, a powiem Ci kim jesteś

Jeszcze parę lat temu strój służbowy w wielu firmach był dowolny, nie ograniczało nas nic poza własnym gustem i zasobnością portfela. Od jakiegoś czasu obserwujemy trend uniformizacji ubrań- w większych korporacjach czy instytucjach publicznych strój służbowy to powszechne zjawisko, gdyż świadczy on o wizerunku firmy (w niektórych bankach panie noszą apaszki nawiązujące kolorystycznie do logo), szacunku do klientów i współpracowników.

Nie dziwią nas również wpinane w poły żakietu czy marynarki plakietki ze znakiem firmowym, bo wszystko to reklamuje pracodawcę. Badania psychologiczne pokazują, iż wizerunek danego przedsiębiorstwa jest niejako uzależniony od osoby reprezentującej, zatem dobrze ubrany pracownik może poprawić obraz firmy i podnieść jej wiarygodność w naszych oczach. Przysłowie „jak cię widzą, tak cię piszą” w tym kontekście sprawdza się idealnie.

 

Dresscode dla pań

Najważniejszą zasadą, jaką należy się kierować to by ubiór był czysty, schludny i elegancki, wyprasowany, dostosowany do charakteru i stanowiska pracy. Z modowych ograniczeń zwolnieni są artyści i ludzie mediów – w tym przypadku stawiamy na indywidualność i niezależność, jednak w granicach ogólnie przyjętej normy. Wróćmy jednak do tradycyjnych zawodów i klasycznych zasad dresscode’u. Przede wszystkim starajmy się wybierać proste, sprawdzone fasony. Idealne będą klasyczne kostiumy i bluzki z kołnierzykiem, eleganckie sukienki, spodnie w kant- ktoś może powiedzieć, że taki strój „wieje nudą” i kojarzy się ze szkolnymi mundurkami, jednakże nie musi tak być- odpowiednio dobrana biżuteria i akcesoria ze zwykłej szarej myszki wyczarują prawdziwą kobietę sukcesu, wystarczy trochę inwencji i wyobraźni. Pamiętajmy by nie zakładać minispódniczek czy przeźroczystych bluzek z dużymi dekoltami- eksperymenty ubraniowe zostawmy sobie na prywatki ze znajomymi, a nie miejsce pracy. Kolejny element naszego stroju to buty, które powinny być na niewysokim obcasie z obowiązkowo zakrytymi palcami. Raczej nie powinno się zakładać sandałów czy klapek- latem lepiej po przyjściu do biura zmienić je na oficjalne.

Kolorystyka i styl

W biurowym otoczeniu najlepiej sprawdzają się beże, granaty, brązy i ponadczasowa czerń. Oficjalnej sytuacje wymagają rezygnacji z kolorów krzykliwych, bardzo jasnych, np. krwistej czerwieni, pomarańczowego, żółtego. Jeśli chcemy budzić szacunek w potencjalnym kliencie nie zakładajmy także bardzo wzorzystych tkanin oraz dużej, strojnej biżuterii. Dresscode, choć może wiele pań może mu zarzucać pozbawianie nas indywidualności, ma ogromny wpływ na kontakty interpersonalne, bo świadczy o fachowym, profesjonalnym podejściu do powierzonych zadań i wyraża szacunek. W oficjalnych sytuacjach pierwsze wrażenie ma często decydujący głos w podejmowanych przez nas decyzjach, nie zapominajmy o tym, gdy rano otwieramy szafę wybierając swój strój do pracy.

Tekst: Paulina Paszko

You may also like

Zostaw komentarz

©Pewna Pani. All Right Reserved.

Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia. Zakładamy, że się z tym zgadzasz, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. OK Więcej

Polityka prywatności i plików cookie